maandag 27 februari 2012

Update 27-2

Het is weer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst van me heb laten horen via deze blog, daarom zal ik weer eens teken van leven geven, door middel van deze update.

In mijn laatste update heb ik aangegeven dat ik een trip per trein wou gaan maken door Denemarken en Zweden. Deze trip was zeer geslaagd en vooral de Steden Helsinggor en Helsingborg vond ik echt de moeite waard om te bezoeken. In Helsingor is vooral het Kronborg (Hamlets) kasteel een hele mooie toeristische attractie.

Ik ben van plan om nog meer reizen te maken, maar heb op dit moment nog niet echt iets geboekt. Maud heeft haar vliegticket naar Malmö wel al geboekt, dus in Mei gaan we samen naar o.a. Kopenhagen en waarschijnlijk Stockholm :D

Verder bevalt mij het dagelijks leven hier nog steeds prima en neem ik deel aan verschillende bij en naschoolse activiteiten. Zo ben ik bezig met de vervolgcursus Zweeds, speel ik 's zondags voetbal in de sporthal van de school en leer ik iemand Nederlands, die mij dan weer helpt om mijn Duits te verbeteren(Tandem).  Ook heb ik vaker dingen ondernomen in de stad zelf. Zo ben ik afgelopen vrijdag naar een voetbalwedstrijd geweest tussen Malmö ff en Odense (helaas verloren) en ga ik woensdag naar een wedstrijd van de Malmö red hawks (ijshockey) :D. Verder zijn er ook nog geregeld feesten, die hier altijd geslaagd zijn!

Op school gaat alles ook nog steeds prima. Ik heb anderhalve week geleden mijn eerste tentamen gehad.
Dit was een schriftelijk klas examen van maar liefst 4 uur. Gelukkig was ik eerder klaar. Het punt heb ik nog niet binnen, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Afgelopen week ben ik begonnen met de 2e module en deze is tot nu toe ook interessant.

Het weer de laatste tijd is ook prima, al is het nu aan het regenen. Het is maar een paar dagen echt heel koud geweest en afgelopen week was het soms echt heerlijk in de zon. Geen klagen dus!

Alles gaat dus heel goed en dat is eigenlijk alles wat er te vertellen valt op dit moment :D
Op Facebook komen ook geregeld nieuwe foto-updates te staan over gebeurtenissen die ik heb mee gemaakt :)

Bedankt voor het lezen en tot de volgende update! ;)




1 opmerking:

  1. Ha die Jens,

    zo te horen gaat het allemaal goed daar: mooi! Kun je je al verstaanbaar maken in het Zweeds? Leuk dat je regelmatig daar wat rondreist. Zou ik denk ik ook wel leuk hebben gevonden tijdens m'n studie (een eeuwigheid geleden). In ieder geval nog heel veel plezier daar.
    Groetjes Jan (en ook van Astrid natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen