woensdag 11 januari 2012

introductie, dag 2

Hej!(Zweeds voor hallo:P)

Vandaag begon de 1e les van mijn Zweedse taalcursus.
We zijn begonnen met het creëren van standaard zinnen en hebben onszelf aan elkaar moeten voorstellen.
Dit was zeer grappig, maar ging ook heel goed. De moeilijkheidsgraad taal valt mij tot nu toe heel erg mee, vooral omdat het veel gelijkenissen heeft met Engels Duits en Nederlands.

Na de taalcursus hebben we een cursus dairy tasting gehad, waarbij we kennis hebben gemaakt met allemaal Zweedse zuivelproducten, gevolgd door een korte computercursus.

Na de cursusen hebben we een korte introductie gehad in Global political studies, waar mijn studie ook onder valt en daarna zijn we gaan schaatsen. Dit was heel gezellig, ondanks dat ik aan de kant ben blijven staan:P

Ik heb vandaag ook mijn rooster gekregen en ik kan gelukkig vaak blijven liggen in de morgen. Morgen hebben we ook nog een paar lezingen en een bustour en vrijdag eindigt met een pubcrawl, waar ik nu al zin in heb!

Hälsingar fran Malmö

Jens

3 opmerkingen:

  1. Hallo Jens,

    Het is stil vanuit Zweden.
    Hoe was de pubcrawl?
    Lukt het om de patatten gaar te krijgen?
    Hoe is het gesteld met jouw Zweeds

    Jeanne en Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja we hadden zaterdag ook feest, dus k had geen zin meer om iets te typen, Maar k heb zo mijn 1e les en daarna weer taalcursus, dus ik post vanavond wel weer een update.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen