maandag 16 januari 2012

1e lesdag

Vandaag begon mijn 1e lesdag van het vak peace and conflict studies.
Ik heb nu nog meer zin gekregen in de cursus zelf, maar de les zelf was zeer saai, omdat het grotendeels bestond uit herhaling van de informatie van vorige week.

De cursus bestaat uit 5 perioden met ieder een eigen kijk op vrede en Conflicten in de wereldgeschiedenis.
De 1e 5 weken gaan we kijken naar "de foundations of pacs" en kijkt voornamelijk in de geschiedenis tot en met WOII. Hierna gaan we kijken naar de verdere geschiedenis vanaf de koude oorlog tot nu. Als 3e hebben we "media at war" en dit gaat over welk beeld de media creëert en meningen vormt. en de laatste 5 weken gaan we kijken naar "enemy images en hoe deze gecreëerd worden.

Mijn 1e tentamen is een sitting exam, dus hetzelfde als in Nederland en mijn andere tentamens zijn take home exams, waarbij ik een week de tijd heb om thuis een essay te maken en dan in te leveren. Mijn laatste tentamen zal ook mondeling zijn, dus daarbij moet ik mijn mening verdedigen tegenover een docent.

Na deze intruductie ben ik naar de Tandem meeting gegaan, waar we fika (praten onder het genot van koffie/thee en eten) hebben gehad. Bij deze meeting kun je andere mensen jouw moedertaal leren en leer je van andere een taal die je een beetje kunt praten, verbeteren. Dit gebeurt in tweetallen en ik krijg hier nog verdere informatie over per mail, omdat ze voor iedereen een taal partner moeten gaan zoeken en er niet voor iedereen een is.

Als laatste vandaag heb ik weer Zweedse taalles gehad, wat ik nog steeds zeer leuk vindt en graag naar toe ga. We hebben vandaag gepraat over familiebanden, zoals broer, zus, vader, moeder, etc..
Ook hebben we een foto gekregen waarbij we in drietallen een verhaal moesten verzinnen, wat zeer hilarisch was.

Morgen heb ik weer Pacs en taalcursus en woensdag heb ik een dag vrij:D. Ook ben ik een trip naar Kopenhagen aan het planen, waar ik echt naar uit kijk!

I'll keep you updated ;)

2 opmerkingen:

  1. Hej!

    Echt tof dat je het zo naar je zin hebt;) GEWELDIG!
    Je zit er zeker niet stil hoor ik wel, nouja behalve de les dan :P

    Ik hoorde ook al dat je zelf aardappels ging koken? (ik vind ze ook niks hoor :P)

    Heel veel plezier en succes verder in Malmö en ik zal je updates eens vaker bekijken.

    Groetjes,
    Mike Roodakker en Heidi
    (& Dinie)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej,

    Ja het is hier echt heel leuk en het is vooral leuk om mensen van over de hele wereld te ontmoeten :D
    Haha aardappelen heb ik nog niet gekookt en ga k denk k ook niet maken, omdat ik die(jammer genoeg) wel weer genoeg krijg als k terug ben:P

    Thx voor de reactie en tot de volgende update dan :D

    Jens

    BeantwoordenVerwijderen